Pages -Menu for Ee Beauty Spa

19 September 2016

Susah Ke Nak Didik Anak Kenal Allah?

Assalamualaikum :)

Ok, sebagai guru Aqidah, sememangnya saya akui, tak mudah nak ajar anak kenal Allah. Tapi sebenarnya tak susah. 


Dalam ramai-ramai pelajar saya Tahun 1, ada yang boleh jawab dan terang dengan baik mengenai ketaatan kepada Allah. Namun tak kurang juga ada segelintir yang ada masalah untuk memahami. 


Ye. Kerana mereka tak nampak dan tak dibiasakan.


Alhamdulillah saya terjumpa beberapa gambar yang mengandungi cara mandidik anak mengenal Alah seawal usia 1 hari! Ye, 1 hari. Jadi saya kongsikan di sini. 


Semoga bermanfaat. InsyaAllah..


Usia 0-2 bulan




Usia 2-6 bulan



Usia 6 bulan - 1.5 tahun



Usia 1.5 - 2 tahun



Usia 2 - 2.5 tahun





Usia 2.5 - 3 tahun






Tanpa kita sedar sebenarnya otak anak berkembang paling pesat pada masa ni. Apa sahaja yang kita ajar, semuanya melekat kukuh dalam ingatan mereka. Walaupun mereka tak beri respon, tak apa. 


Teruskan usaha anda. InsyaAllah kita akan lihat hasilnya pada saat mereka membesar menjadi seorang khalifah yang hebat. InsyaAllah.


Jika anda merasakan artikel ini bermanfaat, silakan kongsi. InsyaAllah saya doakan pahalanya mengalir terus menerus pada tuan gambar-gambar ini, pada saya, mahupun pada sesiapa sahaja yang berkongsi. InsyaAllah Ameen :)


Salam sayang,

Shasratul Ameerah Kamaruddin
Independent Shaklee Distributor
ID No. 1095681
Tel. No. 0102888494
FB : Ameerah Ee
FB Page : A Step For A Healthy Life
Blog : shasratul89.blogspot.com










Terima Kasih

No comments:

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH