Pages -Menu for Ee Beauty Spa

24 September 2019

Detox Bukan Untuk Kurus Semata-mata




Kita semua sedia maklum bahawa detox sangat membantu dalam proses menguruskan badan. Toksin yang banyak dalam badan akan menyebabkan metabolisme badan merosot.


Jadi, keupayaan untuk membakar lemak juga merosot. Oleh itu, toksin perlu disingkirkan untuk meningkatkan semula metabolisme badan dan membantu pembakaran yang lebih efektif.


Kaitan antara detox dan kurus ni sangat sinonim. Namun, jika ada yang bertanya, "Saya dah kurus. Buat apa nak detox?"


Ramai orang fikir detox hanyalah untuk kurus. Sebenarnya tak. Detox ni adalah satu proses untuk singkirkan bendasing atau toksin daripada badan.


Jadi logiknya, bila toksin terbuang, banyak sangat manfaat kesihatan yang boleh dicapai. Boleh klik pautan di bawah untuk lebih jelas kenapa kita perlu detox.


Highlight : Kenapa perlu detox


5 KELEBIHAN DETOX YANG ANDA KENA TAHU - BUKAN UNTUK KURUS JE




1. Mencegah penyakit kronik.





Pengumpulan toksin selama bertahan-tahun dalam badan kita sebenarnya merupakan antara punca utama pelbagai penyakit kronik. Toksin akan menyebabkan banyak berlakunya keradangan dan pertumbuhan sel abnormal.


Toksin dan radikal bebas ni masuk ke dalam badan kita melalui pelbagai cara. Antaranya persekitaran yang tercemar, pemakanan.


Apabila mereka masuk ke dalam badan, mereka akan bertindak sebagai sel dan bermutasi dengan sel badan. Menariknya, sel yang bermutasi ni mempunyai jangka hayat yang panjang dan mampu membiak dengan cepat.


Ia boleh bergerak di dalam darah dan menuju ke mana-mana organ sehingga menyebabkan kanser.


Oleh sebab itu, detox perlu dilakukan sebagai pencegahan awal untuk menghalang pengumpulan toksin dan radikal bebas dalam badan kita.


Mencegah lebih baik daripada merawat kan?



2. Meningkatkan sistem Imunisasi badan.



Sistem imunisasi yang lemah akan menyebabkan badan mudah didatangi penyakit. Proses detox yang regular mampu meningkat kan sistem imunisasi badan dan menjadikan badan lebih kuat.


Jika anda selalu selesema, batuk dan demam, itu merupakan satu petanda bahawa and mempunyai sistem Imunisasi yang lemah. Detox adalah salah satu jalan penyelesaiannya.




3.  Memperlahankan proses penuaan. 



Haa mesti ramai yang tertarik dengan ini kan? Ye betul. Detox membantu memperlahankan proses penuaan.




Apabila badan kita penuh dengan toksin dan radikal bebas, ia menyebabkan sel badan kita rosak. Apabila sel rosak, kulit akan mula kenduri dan sel tidak dapat berfungsi dengan baik.


Dengan detox, badan akan membuang segala radikal bebas dan toksin. Ini akan meningkatkan kebolehan badan untuk menyerap nutrisi daripada pemakanan dan suplemen yang kita ambil.



4. Meningkatkan tenaga.



Amazingly, inilah yang saya rasa sejak mula berdetox. Bangun awal pagi tanpa jam loceng pun. Bila bangun pagi, badan terasa ringan dan sangat segar.


Detox membantu untuk menjaga sel dengan baik. Sebab itulah sel dapat bekerja dengan baik sekaligus memberikan kita tenaga yang banyak.



5. Kesihatan mental dan emosi





Apabila toksin dan radikal bebas dikeluarkan daripada badan kita, kita akan dapati kita lebih tenang. Tiada lagi stress.


Radiasi dalam badan juga penyebab stress tau. Bila badan rasa tak sihat sepenuhnya, sakit-sakit, ia boleh mencetuskan emosi yang tidak stabil.


Melalui proses detox ni, hormon akan distabilkan dan kita akan jadi lebih tenang dan gembira.


KESIMPULAN



Wow! Best sangat kesan detox ni. Ini baru 5 yang saya senaraikan. Ada beberapa lagi yang belum sempat saya kongsi. InsyaAllah jika tiada aral, saya akan kongsikan part 2 dan letak link di post ini ye.


Bagi yang mencari program detox yang best, anda boleh lihat 3 cara mudah sertai program detox Jutawan ni. Saya sendiri dah join. Anda bila lagi? 


Shasratul Ameerah (Ee)
Whatsapp : 0102888494
FB : Ee Kamaruddin
FB Page : Mobile Spa Shaklee Kuantan
Telegram Channel (free) : Jutawan Spa Dunia Akhirat


Terima Kasih

No comments:

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH